Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#9926Nedodané zboží, odstoupení od kupní smlouvy, klamavá reklama

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.02.2016, před 9 lety

Jan Palič

Znění stížnosti

Dobrý den,

30.1. jsme vlivem reklamy zakoupili na prodejně zahradní nábytek za bezmála 22000,- (FVT/16/020/5/01123), údajně mělo jít o akci VŠE ZA 1/3. Zboží mělo být dodáno dle faktury nejpozději do 29.2.2016, nestalo se tomu tak. Dnes jsem volal prodejci, s informací, že chceme odstoupit od smlouvy, bylo mi sděleno že je to možné pouze v případě, že bychom si za to vzali dárkové poukázky. Při kontrole faktury jsem zjistil, že ani jejich akce vše za 1/3 neodpovídá skutečnosti, jelikož vedle položky je vyčíslena sleva, která se pohybuje v rozmezí 46-50%, zde jde dle mého o klamavou reklamu, jelikož sleva má být 60 %. Současně společnost stále uvádí slevu proti kupní ceně, ale za kupní cenu se nikdy neprodává, je toto v pořádku? Prosím o sdělení, zda jde odstoupit od smlouvy bez toho, abych je vyzval k dodání v nějaké lhůtě. Popř.zda jde odstoupit z důvodu klamavé reklamy? předem Vám velice děkuji za Vaše rady a pomoc


Produkt

Křesla a stůl Flamengo


Požadované řešení

chci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2016 09:42, před 9 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.

Prodávající má tedy povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu (dle faktury nejpozději do 29.2.2016), ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodejce ve sjednaném termínu nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Dodatečná lhůta nemusí být nutně poskytnuta výslovně, postačí, že je poskytnuta mlčky. Dodatečná lhůta nesmí být nepřiměřeně krátká. Měla by být zejména přiměřená tomu, co je třeba ještě dodat nebo vykonat, aby bylo vůbec reálné během ní závazek splnit. Rovněž ale musí být brán zřetel i na délku doby, která již marně uplynula. Pokud druhá strana nesplní svou povinnost v této dodatečné lhůtě, i když jí spotřebitel oznámil, že ji už více neprodlouží, platí, že od smlouvy odstupuje. Právní úprava odstoupení od smlouvy při prodlení dlužníka je obsažena v § 1978 občanského zákoníku.

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.

Co se týče podezření spotřebitele na použití klamavé reklamy podnikatelem, doporučujeme podat stížnost na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI. Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. V daném případě bude záležet na přesné formulaci podmínek pro poskytnutí oné zvláštní výhody, slevy při zakoupení výrobku. Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou reklamy, jinak zveřejněné akce (například se zavazuje poskytnout svým zákazníkům slevu na nákup zboží) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky, akce beze zbytku naplnil, pak je podnikatel povinen poskytnout spotřebiteli uvedenou výhodu. Učiněná nabídka nebo poskytnutá informace společnost zavazuje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.3.2016 11:10, před 9 lety


Jan Palič

Hodnocení:

Komentář: Peníze jsou k dnešnímu dni připsány na účet. Děkuji za spolupráci