Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 9.12.15 jsme reklamovali tablet.Po oprave prisel popis z reklamačního oddeleni,naruseny konektor,naprogramovani sw.Nase uvedena zavada coz byl softwer,opakovane vypinani,nemoznost se pripojit byla udajne odstranena.Dne 05,01,16.jsme po par vyzkouseni tabletu,jelikoz ho nepoužíváme často,jsme tablet reklamovali s tou samou zavadou,vratil jse nam s tim ze byl preprogramovany sw.27,1,16 jsme do Planea odnesli tablet s tou samou zavadou,tablet porad hlasil chybu a my jsme pozadovali vraceni penez pro opakovane problémy.Vyzvedli jme ho dnes 29,2,16 a na prodejne nam bylo zdeleno,ze odstoupeni od smlouvy jse nam zamita.Opakovanym posilanim do servisu,jsme udajne prekrocili cas zarucni doby!Neresili to s nami ale odkazali nas na servis.Myslim ze reklamaci resim na prodejne a ne u výrobce!!!Prosim o napraveni nedostatku ze strany prodejce a vyhoveni,coz znamena odstoupeni od smlouvy.Prodejna Planeo-elektro,Jarosovska 119/2,J.\hradec1,37701.Za kladne vyrizenou stiznost předem dekuji Doskocilova
Tablet Sencor,Element7D101,vyr.c.7D1011305010884
Reseni pro mne je,odstoupeni od smlouvy,vraceni penez.Rozhodne nejsem s timto vyrobkem spokojena Neduveruji této značce tabletu.
|
Tweet |
Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců od jeho převzetí dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Doba, která uplyne od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Záruční doba se tak prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli mimozáruční opravu (výměnu součástek), a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.