Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9931Neoprávněně naučtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2016, před 9 lety

Tom Machač

Znění stížnosti

České dráhy mi pří nákupu jízdenky naúčtovaly manipulační přirážku. jízdné bylo ve výši 32,- a přirážka 40,-. Před jízdou jsem si ověřil varianty nákupu jízdenky a možnost nákupu ve vlaku mi vyhovovala nejvíce. O přirážce jsem se dozvěděl až od průvodčí. Moje stížnost zní, ČD nedostatečně informují o tomto příplatku, zákazník je pak postaven před hotovou věc a nezbývá než zaplatit.


Požadované řešení

Určitě chci přirážku vrátit a i tím ČD přinutit ke zrušení tohoto poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2016 14:05, před 9 lety

Dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen „SSPO“) se manipulační přirážka ve výši 40,- Kč účtuje k jízdnému nebo doplatku zakoupeného ve vlaku po nástupu v obsazené stanici (to je ve stanici, ve které je zřízena výdejna jízdenek, pokud není považována za neobsazenou stanici). Manipulační přirážka se platí za vystavení každého dokladu jednou, bez ohledu na počet cestujících na něm uvedených. Jízdenku bez manipulační přirážky je možné ve vlaku zakoupit pouze v případech uvedených v čl. 76 SSPO (např. nástup v neobsazené stanici, …). Pokud tedy spotřebitel nastoupil k jízdě ve stanici, která byla obsazená, je povinen zaplatit k jízdnému manipulační přirážku ve výši 40,- Kč. Více informací je také možné vyhledat na webové adrese www.cd.cz/scripts/detail.php?pgid=227. Jiná situace by byla, kdyby zaměstnanec společnosti spotřebitele o službě nepravdivě informoval. V takovém případě by ale spotřebitel musel prokázat, že byl uveden v omyl.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2016 16:57, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.