Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.2.2016 jsem reklamovala zimni obuv Rieker zakoupenou 14.11.2015 z duvodu zatekani (c.reklamace 105/2/16). Jedna se o zateplene kozene polokozacky. Obuv jsem impregnovala doporucenym sprejem zakoupenym soucasne s obuvi.
28.2.2016 mi prisla sms, ze je reklamace vyrizena jako neopravnena.
Ve vyjadreni stoji "reklamovana obuv nema vyrobni vadu, je flexiblova. Na zarucnim liste (viz letacek) i ustne jste byla upozornena na vlastnosti vyrobku. Po prositi materialu nelze dosahnout vodo-odolnosti".
Letacek jiz bohuzel nemam, sle stoprocentne vim, ze me nikdo neupozornil, ze si kupuji zimni zateplene kozacky, do kterych ale bude zatekat.
Prosim o radu, jak dal postupovat.
Polokozacky Rieker, kozene, zateplene
Pokud je to opravdu standardni vlastnost teto obvykle kvalitni obuvi, preferuji vymenu penez, jinak vymenu za novy par
|
Tweet |
V případě, kdy se vada na zboží vyskytne do 6 měsíců od převzetí zboží, jedná se o tzv. nesoulad jakosti při převzetí. Je tedy na prodejci, aby prokázal, že zboží bylo v okamžiku převzetí bez vady, nikoli na spotřebiteli, aby prokazoval, že zboží vadné je. V případě, kdy prodávající odmítne uznat reklamaci, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru se žádostí o vypracování znaleckého posudku a s tímto posudkem reklamovat znovu. V případě, kdy znalecký posudek vyzní ve prospěch spotřebitele, je možné požadovat náklady na znalečné po prodejci, jakožto náklady účelně vynaložené, související s uplatněním reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz nebo na http://www.dtest.cz/soudni-znalci
Pokud je dle prodávajícího zřejmé, že do zimních kozaček uvedeného typu bude téct voda, potom měl spotřebitele na tuto informaci upozornit ještě před uzavřením kupní smlouvy. Neupozornil-li prodejce spotřebitele, potom podle § 2161 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitelka trvat na tom, že se věc nehodí k účelu, ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Zimní kozačky jsou používány v zimě, kdy padá sníh. Lze tedy dovodit, že spotřebitelka předpokládá, že je bude moci užívat i do sněhu, když se jedná o zimní kozačky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.