Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Koupili jsme si "kuchyň", vařili jsme v ní. Při zacházení s horkou polévkou, nám polévka vystříkla a potřísnila dvířka, k naší smůle rovnou troje. Navštívili jsme prodejnu, kde byla kuchyň koupena a poškozená dvířka objednali nová. Cena nás vyprovokovala k dotazu v oddělení kuchyní, jak skvrny odstranit, popřípadě můžeme-li vařit polévku v kuchyni. Bylo nám doporučeno dvířka reklamovat. Chovali jsme se podle doporučení a výsledkem bylo neuznání reklamace se závěrem, že se nejedná o výrobní vadu a podle fotodokumentace jsou dvířka mechanicky poškozená. Máme za to, že potřísnění není mechanickým poškozením a posouzení reklamace na základě fotodokumentace není objektivní a v kuchyni je možné vařit polévku, proto bychom uvítali alespoň radu jakým způsobem kuchyň užívat. Je nám upřímně líto, že v naší kuchyni musíme vařit s odevřenými a přikrytými dvířky. Je jednoduché konstatovat nejedná se o výrobní vadu, ale návod nás na možnost poškození horkou polévkou neupozornil. Když se nedá v kuchyni vařit polévka je výrobek bytovým doplňkem? Podle našeho názoru povrchová úprava dvířek není dostatečně odolná, pokud slouží jako dvířka ke kuchyni.
ABSTRAKT dvr.60x92 lesklá bílá, č.výrobku 400.675.69-1x, ABSTRAKT dvr.40x92 lesklá bílá, č.výrobku 500.675.59-2x
Zaplacení námi zakoupených nových dvířek, tj. částky 1700,- Kč. Účtenka pokladní číslo 18001031 zaplacena dne 18.2.2016 v 17:51:56 hod v obchodě 408/31 transakce 79
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nesplňuje-li zboží výše uvedené, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Byla-li reklamace zamítnuta, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
reklamace byla opětovně otevřena a výrobky zkontrolovány reklamačním technikem osobně v místě bydliště zákazníka.
Reklamační technik potvrdil původní rozhodnutí, tedy že se nejedná o výrobní vadu ani o vadu materiálu. Vada byla pravděpodobně způsobena tím, že dvířka nebyla po vystříknutí polívky utřena a dlouhodobým působením skvrna na bílých dvířkách (z roku 2012) zežloutla.
V rámci zachování dobrých vztahů se zákazníkem, tento obdržel částku, kterou zaplatil za nová dvířka, na refundační kartu IKEA. Případ považuje IKEA za uzavřený. IKEA Česká republika s.r.o.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.