Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.10.2015 jsem v provozovně společnosti V+J OBUV s.r.o. v ulici Průmyslová 2043, Čelákovice 25088 zakoupila obuv art.56-0286-B1. Po 3 měsících jsem na levé i pravé botě objevila prasklé paty zvenčí. Na tuto obuv jsem dne 22.1.2016 uplatňovala reklamaci č. 188/16, která byla na základě jejich technického posouzení neoprávněná s odůvodněním, že příčinou je mechanické poškození nevhodným obouváním a vyzouváním dané obuvi po dobu vlastnictví.
Vzhledem k tomu, že obuv má na straně zip až k podrážce je uvedené odůvodnění naprosto směšné. Snad si nemyslí, že jsem kozačky obouvala a vyzouvala bez použítí zipu.Obuv jsem navíc nepoužívala každodenně.Víc než 2 týdny před reklamací jsem je nenosila vůbec. Vnější ani vnitřní vzhled obuvi nevykazuje známky opotřebení kromě prasklých pat, a tedy dle mého názoru nemůže jít o nesprávné užívání obuvi ale o vadu použitého materiálu.
kozačky SCANDI 56-0285-B1
Ráda bych reklamaci vyřešila vrácením peněz, jelikož vada nejde odstranit.Souhlasím taky s jinou formou kompenzace.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V případě oprávněné reklamace má spotřebitel nárok primárně na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených možností lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.
Dobrý den,
bez reklamované obuvi se momentálně nemohu k uvedené reklamaci vyjádřit. Aby mohlo dojít k přezkoumání stanoviska o zamítnutí reklamace, prosím o opakované zanesení obuvi na pobočku V+J Obuv s.r.o., kde byla obuv zakoupena. Vypíší s Vámi 2 reklamační list a pošlou na přezkoumání. O rozhodnutí budete informována.
S pozdravem.
Lenka Poncarová
V+J Obuv s.r.o.,Štěpánovice
Dobrý den,
Reklamovanou obuv dnes zanesl můj přítel Marek Kijovský, který mi s reklamaci pomáha, na pobočku k opětovnému prozkoumáni.
S pozdavem,
Jana Gardoňová.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.