Společnost


Servatech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:59
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#9965Nedodržení zákonem dané reklamační lhůty, nedodržení zákonem dané lhůty na vrácení peněz, ode dne odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2016, před 9 lety

Kristýnka Kohlová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 20.8.2015 jsem si osobně, na pobočce firmy SERVATECH s.r.o., převzala, z předchozího dne, objednaný telefon. Jednání bylo rychlé a vstřícné. Firmě jsem v tento moment neměla absolutně co vytknout. Bohužel dne 19.11.2015 jsem byla nucena telefon reklamovat, opíši tu přesný popis závady, který mám na reklamační listině. "Podrobný popis závady: telefon se samovolně restartuje, dodat tlačítka*, cenu volat dopředu
Zákazník požaduje opravu"
*Telefon má gumový kryt ve kterém jsou tlačítka na odemykání displaye a hlasitosti, ty byly vytržena, vzhledem k tomu, že byl telefon majetkem teenagera upozornila jsem na to před přijmutím do reklamace. Po dobu 30 dnů se mi nikdo neozval ani se mě nijak nepokoušel kontaktovat. 22.12.2015 jsem se osobně dostavila na pobočku, abych se dozvěděla, jak na tom mé zakoupené a reklamované zboží je. Na prodejně nikdo nic nevěděl, museli nám zavolat technika, podotýkám že velice arogantního a neslušného technika, aby se dostavil osobně a řekl nám jak to s opravou dopadlo. Technik nám oznámil, že byla zničená základní deska a že zaplatíme nový kryt. Vzhledem k tomu, že se mi, jak bylo předem domluveno, nikdo po celou dobu reklamace neozval, i když jsem si to výslovně vyžádala a byla jsem také výslovně několikrát přesvědčena o tom, že budu o všem informovaná, požádala jsem jako odčinění neseriozního jednání daný kryt (v hodnotě 180 Kč) zdarma. Po technikem prodělané hysterické scéně bylo mé přání ne příliš ochotně splněno. Ovšem dne 7.1.2016 jsem byla nucena telefon reklamovat znovu a nyní nešel vůbec zapnout. Bylo mi vysloveně řečeno a podotýkám, že z vlastní iniciativy firmy, že po minulé zkušenosti dají tentokrát telefon do přednostní reklamace, a opět řekli svou oblíbenou větu "určitě se Vám ozveme".Dne 9.2.2016 (úterý) jsem opět navštívila pobočku osobně s tím, že se mi znovu nikdo neozval, a že bych ráda věděla, jak jsou na tom s opravou telefonu. Pokladní mi řekl, že telefon tam leží od pátku, a znovu přivolaný, velice "příjemný" technik mi tvrdil že mi volal. Výpis hovorů mile ráda doložím. Po téhle i předchozí zkušenosti, jsem se rozhodla odstoupit od smlouvy a vyžádala jsem si své peníze zpět. Odstoupení od smlouvy ze dne 9.2.2016 podepsané mnou i firmou mám, ale pokud se nemýlím tak 14 dní od odstoupení již uběhlo, a své peníze jsem zatím neviděla.

Děkuji,
Kohlová


Produkt

DOOGEE LEO DG280


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz a úroky z prodlení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2016 11:31, před 9 lety

Občanský zákoník řeší odstoupení od spotřebitelských smluv jako speciální úpravu v § 1829, v níž je spotřebitel chráněn při svém odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku či mimo obchodní prostory stanovením čtrnáctidenní lhůty pro vrácení peněz podnikatelem (§ 1832 odst. 1). Což však není případ popsaný ve stížnosti, ve kterém se jedná o odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení uplatněné reklamace v zákonem stanovené lhůtě.

Pokud podnikatel nevyřídil uplatněnou reklamaci spotřebitelky v zákonem stanovené lhůtě a dokonce bylo podnikatelem písemně stvrzeno podané odstoupení od smlouvy, je třeba pro takový případ aplikovat obecnou úpravu odstoupení od smlouvy v § 2001 a následující občanského zákoníku. Obecně platí, že se smlouva ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má to které plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitelka vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.

Ke vzniku bezdůvodného obohacení v daném případě došlo tím, že smlouva sice s danou osobou existovala, ale byla zrušena odstoupením od smlouvy ze zákonného důvodu. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.

Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě podat podnět příslušnému dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2016 14:50, před 9 lety

Vážená paní Kohlová,

je zapotřebí si uvědomit, že není možné brát nárok zákazníka jako dogma. Vše je nutné prověřit a získat pro všechny strany co nejvíce informací.
Tudíž, jakmile jste podala žádost o odstoupení od smlouvy pro porušení lhůty, byl spuštěn proces zjištění nároku tohoto právního aktu.

Nutno říci, že Váš telefon byl opravený již 14dní před lhůtou. Ale bohužel chybou technika, který Vás nekontaktoval, jste se o této skutečnosti nedozvěděla. Tuto záležitost níže uznáváme.

Nutno také říci, že v průběhu vady jste byla ve VŠECH SMĚRECH uspokojena. To, že na Vás byl technik nepříjemný je pouze a opravdu pouze Váš subjektivní názor.
Sama říkáte, že jste jako satisfakci požadovala nový kryt, který stojí 280,- Kč, a ten jsme Vám darovali.
Ale Vám to nestačí a bohužel se musíte ještě více zviditelňovat.
Náš technik nemá rozhodně pocit, že jste jednala asertivně a v klidu. Jsme bohužel pouze "lidé".

Včera jste do naší společnosti telefonovala. Kolegyně Vám sdělila, že proces je ve zkoumání nároku, ale že s největší pravděpodobností budou Vaše peníze vráceny.

Proces přezkumu Vašeho nároku byl včera ukončen.
Interně jsme dospěli k závěru, že na vrácení peněz máte nárok, jelikož technik nebyl schopen předložit kontaktování Vaší osoby ve stanovené lhůtě.

Peníze na Váš účet byly na dnešek plánovány k odeslání. Psát na dTest bylo opravdu zbytečné.

S pozdravem
Servatech s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.3.2016 21:44, před 9 lety


Kristýnka Kohlová

Hodnocení: