Společnost


Zdeněk Čermák

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9966Vrácení peněz za zboží vrácené na eshopu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2016, před 9 lety

Vladan Konečný

Znění stížnosti

Dobrý den,
prosímvás mám následující problém. Partnerka si v internetovém e-shopu (http://www.levne-bryle.eu/) objednala brýle. Ty v pořádku a poměrně rychle dorazily, ale neseděla velikost, tak je ve 14ti denní lhůtě poslala zpátky s tím, že chce vrátit peníze. Předtím ještě kontaktovala prodejce (na mejly nereagoval, ale na online chat, co mají na stránce už ano), který jí tento krok potvrdil. Uběhl ale měsíc a peníze nikde. Prodejce na mejly nereaguje, telefon má vypnutý a na online chat odepsal, že to posílal a že večer pošle potvrzení, jenže to se nestalo a od té doby nereaguje. Na jeho facebookových stránkách se už začínají objevovat komentáře s podobným příběhem, které se ale střídají s komentáři o naprosté spokojenosti. Co můžu v takovém případě dělat ? Mám se osobně vypravit do kamenné prodejny nebo zkoušet dál posílat mejly, na které nikdo neodpovídá ?

Děkuji,
Vladan Konečný


Produkt

DIOPTRICKÉ BRÝLE ESPRIT 17422 C543 - 1 584 Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz na účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2016 10:03, před 9 lety

V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem prostředky komunikace na dálku má spotřebitel právo odstoupit od takto sjednané smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.

Odstoupil-li spotřebitel od uzavřené smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.

Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Zdeněk Čermák, Havlíčkův Brod, Dolní 3107). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Občanský zákoník stanoví v § 1837 písmeno d)okruh výjimek, kdy se sice uzavírání smlouvy řídí právní úpravou distančního prodeje, ale zákon výslovně říká, že odstoupit spotřebitel nemůže, jestliže se jedná o dodávku zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Ale z popisu uvedeného ve stížnosti neplyne, že by se jednalo o tento případ.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2016 11:12, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.