Společnost


Lenovo Technology B.V. organizační složka

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9970Klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2016, před 9 lety

Luboš Chaloupka

Znění stížnosti

Dobrý den,
od prosince 2014 máme notebook IdeaPad Z510 a "odešla" nám baterie. Není možné notebook bez zapojení do sítě zapnout. Dle mého se nejedná o pokles kapacity - baterie je KO.
Na stránkách Lenovo je napsáno:

"Pro koncového spotřebitele se na produkty Lenovo podle zákona vztahuje standardní záruka 2 roky. Baterie zakoupená společně s notebookem přebírá záruku notebooku. Je-li baterie zakoupena zvlášť, vztahuje se na ni nová záruka s trváním 2 roky. Záruka na baterii se nevztahuje na pokles kapacity, pouze na materiálové vady."

Na webu prohlášení:
http://www.ictmanazer.cz/2014/05/lze-reklamovat-doslouzilou-baterii-u-notebooku-v-zaruce/

„Záruka na notebooky Lenovo se vztahuje i na výměnu baterií. Důvodem výměny je stav, kdy je baterie zcela nefunkční, což znamená, že notebook nelze uvést do provozu na baterii. Záruka pro spotřebitele je 24 měsíců. Komerční subjekty mohou uplatnit takovou záruku, kterou dává výrobce standardně, nebo takovou, kterou si zakoupí,“ vysvětluje Petr Toman, generální ředitel Lenovo Czech Republic.

Bohužel realita je jiná! Údajně je záruka pouze 1 rok (2x telefonát na Lenovo CR, reklamace 800 702 703) a nová baterie + výměna je za cca 2.100,- Kč + doprava.
Co dodat ...
„Spokojený“ spotřebitel


Produkt

Lenovo IdeaPad Z510 S/N: YB04333654


Požadované řešení

Možnost reklamovat (uznání reklamace) a bezplatná výměna baterie.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2016 13:41, před 9 lety

Baterii zakoupeného notebooku je třeba považovat za příslušenství věci a jako takové jej nelze oddělovat od věci hlavní, proto se na baterii nemůže vztahovat žádná jiná záruka, než-li nejméně základní v délce dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci, v případě kupní smlouvy se spotřebitelem.

Prodejce je odpovědný i za snížení kapacity baterie, avšak za předpokladu, že dojde k výraznému poklesu kapacity za krátkou dobu (nikoli pozvolné snižování kapacity baterie v důsledku jejího používání). Tím spíše je prodejce odpovědný za úplnou nefunkčnost baterie, a taková skutečnost je důvodem pro zdárné uplatnění reklamace spotřebitelem v záruční době.

K podpoře této argumentace u prodejce je možné využít rozsudek okresního soudu v Příbrami sp.zn: 10C 230/2011. Své rozhodnutí odůvodnil okresní soud technickou normou, která udává pokles životnosti baterie.

Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím běžným užíváním ani mechanické poškození výrobku spotřebitelem.

Právo z odpovědnosti za vady prodané věci, která je v záruce, nemůže být zkráceno v neprospěch spotřebitele. Taková ujednání či poskytnuté informace jsou v rozporu s ustanoveními zákona. Prodejce není oprávněn jednostranně záruční dobu baterie krátit. Životnost výrobku závisí vždy na typu konkrétního výrobku a způsobu jeho používání a může být kratší než poskytnutá záruka, avšak prodejce nemůže zamítnout reklamaci jako neoprávněnou jen z důvodu obecného konstatování, že záruka u baterie je pouze 12 měsíců. Takto podaná informace naplňuje skutkovou podstatu správního deliktu dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a spotřebitel může podat podnět České obchodní inspekci k prošetření uvedeného jednání.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s uvedenými důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) a uplatnit nárok na řádné vyřízení reklamace, což spotřebitel prokáže přiloženým posudkem znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, znalecký posudek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2016 20:18, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.