Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#9971Výpovědní lhůta u končící smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2016, před 9 lety

Tereza Hozdová

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám s O2 uzavřenou smlouvu na dobu určitou, do 5.3.2016. Vzhledem k této skutečnosti jsem dnes kontaktovala operátora s žádostí o převod čísla.
Bylo mi řečeno, že výpovědní lhůta činí 42 dní. Během této doby tedy musím dál platit původní tarif + 150,- Kč jako poplatek za služby bez závazku, jelikož jsem zakázala automatické prodloužení smlouvy.

Mám za to, že pokud jsem se upsala do 5.3.2016, musím plnit své závazky do toho data. Od 6.3.2016 by po mě tedy už nemělo být požadováno nic, o co nestojím, protože to není podloženo žádnou smlouvou. Smlouva byla na dobu určitou, tak nevím, proč by po skončení této doby měla běžet další výpovědní lhůta. Nebo se pletu?


Požadované řešení

5.3.2016 mají skončit veškeré mé závazky vůči O2 a má být umožněn okamžitý přechod k jinému operátorovi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2016 14:26, před 9 lety

V daném případě je třeba se řídit všeobecnými obchodními podmínkami poskytovatele služby O2, které jsou nedílnou součástí konkrétní uzavřené smlouvy. V bodě 2.11. VOP ohledně doby trvání smlouvy je uvedeno, že smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Pokud spotřebitel uzavře smlouvu na dobu neurčitou je třeba ji ukončit prostřednictvím výpovědi. Je možné, že byl spotřebitelce poskytován ze strany poskytovatele časově limitovaný závazek spočívající ve výhodnějším tarifu v rámci uzavřené smlouvy na dobu neurčitou, který sice byl (bude) ukončen ke požadovanému dni, ale neznamená zánik smluvního vztahu. V bodě 9.9. těchto obchodních podmínek je skutečně uvedena výpovědní doba v délce 6 týdnů pro zrušení služby ze strany účastníka bez uvedení důvodu. Citace "Služba je zrušena po uplynutí výpovědní doby 6 týdnů, která počíná běžet ode prvního dne následujícího po doručení žádosti o zrušení Služby O2."

Pokud však byla mezi spotřebitelkou a společností sjednána smlouva na dobu určitou. Smlouva by tak měla být ukončena ke dni, který byl ve smlouvě sjednán (do 5.3.2016).

Záleží tedy v tomto případě na konkrétním znění uzavřené smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem, jaký typ smlouvy byl uzavřen.

Výpověď služby doporučujeme vyhotovit písemně a zaslat poskytovateli služby doporučeně s dodejkou. Ve výpovědi je nutné identifikovat náležitě operátora, účastníka a uzavřenou smlouvu (číslo smlouvy).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2016 16:29, před 9 lety

Hezký den,
v tomto případě jen doplním vyjádření společnosti dTest (děkujeme za výborné zpracování včetně VOP) – smlouva byla uzavřena na dobu neurčitou – na dobu určitou byl sjednán závazek, který zaručuje cenu o 150Kč nižší, než cena bez závazku.
Václav Brožek
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2016 09:03, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.4.2016 13:13, před 9 lety


Tereza Hozdová

Hodnocení: