Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#9973Zamitnuti o odstoupeni obchodni smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2016, před 9 lety

Martina Sobolíková

Znění stížnosti

koupila jsem v elektru Worldu netebook cca 24.4.2014 v tom samim roce jsem jela notebook poprvé reklamovat. Zapla jsem notebook ukazalo se logo Acer potom cela obrazovka zcernala, ukazala se sipka od mysi a dal me to nepustilo. S timto problémem jsem byla notebook reklamovat celkem 3 krat. Když jsem jim rekla ze uz ten notebook nechci a ze chci vrátit peníze a odstoupit od smlouvy rekli mi ze na peníze nemam nárok protoue problém byl v softwaru. Vůbec nevim co mam delat. Prosim poradte mi kdo je tedy v pravu


Produkt

NC-E1-532-29554G1 TMNII


Požadované řešení

Pokud jsou to 3 reklamace stejného problemu mely by se vrátit peníze tak to stoji v zakoniku o reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2016 17:06, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.3.2016 15:13, před 9 lety

Vážená paní Sobolíková,

podrobně jsem prošla všechny Vámi uplatněné reklamace.

1. reklamace uplatněna dne 3.12.2014 - závada: naběhne pouze logo Acer, poté zčerná obrazovka a jde vidět pouze myš. Servisem diagnostikován problém software charakteru - poškozen operační systém. Na servisu provedli pouze obnovení továrního nastavení, čímž byl problém odstraněn. Reklamace vyřízena dne 12.12.2014. Nejednalo se o záruční opravu.

2. reklamace uplatněna dne 12.11.2015 - závada: po zapnutí naběhne pouze logo Acer, poté začne nabíhat operační systém, ztmavne displej, operační systém tak nenaběhne. Na servisu proveden reset poškozeného operačního systému Windows, notebook poté naskočil, proběhla automatická obnova systému + následná instalace aktualizací. Reklamace vyřízena dne 23.11.2015. Nejednalo se o záruční opravu.

3. reklamace uplatněna dne 19.2.2016 - závada: po zapnutí najede pouze logo Acer, poté zčerná obrazovka a je vidět pouze myš. Na servisu diagnostikováno, že závada byla způsobena nedokončenou aktualizací operačního systému. Proveden reset do továrního nastavení, následně výrobek již pracoval bez vad. Reklamace vyřízena 9.3.2016. Nejednalo se o záruční opravu.

Všechny výše uvedené reklamace byly charakteru chyba software, což nejsou vady výrobní. Jelikož se jednalo vždy o vady software, které se mohou vyskytnout po nainstalování nějakého programu či stažení nějaké aplikace / souboru do PC, nejde tyto chyby považovat za záruční vady.

Pevně věřím, že jsem Vám zodpověděla všechny otázky a doufám, že budete s mým vysvětlením spokojena.

V případě, že by se opět vyskytla vada stejného charakteru na Vašem výrobku, doporučuji kontaktovat linku Acer, kde Vám ochotně pomohou uvézt výrobek do továrního nastavení a zodpoví Vám případné dotazy.

Kontakty na linku Acer: Tel: 531 027 777, e-mail: service_brno@acer-euro.com

Děkujeme za Váš podnět.

S úctou

Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.3.2016 19:22, před 9 lety


Martina Sobolíková

Zajímavé ovšem je, ze když jsem jsem davala notebook ke treti reklamaci, tak mi automaticky rekli ze pokud to je treti stejna chyba tak mohu odstoupit od smlouvy a moc dobře vedeli ze je to chyba v softwaru. Proc mi tedy nerkli rovnou ze to teda nejde a lhali mi. V zakoniku o reklamacích nepisou nic o tom zdali se jedna o software nebo ne. Chyba jako chyba. A zadny soubory a nic podobného jsem neinstalovala. Zajimave také je ze když jsem kupovala notebook priblizne 24.4.2014 tak téhož roku za 4 mesice jsem ho poprvé reklamovala, docela kratka doba na první reklamaci nemyslite? Podle mého nazoru uz musel byt notebook rozbity ještě v prodejne nez jsem ho kupovala

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 00:01, před 9 lety

Prodávající odpovídá spotřebitelce, že má vlastnosti, které si strany sjednaly nebo které se od věci dají očekávat. Pokud tomu tak není, věc je vadná. V zákoně není stanoveno, že na softwarovou vadu nelze uplatnit reklamaci.

V případě, kdy dojde k zamítnutí reklamace, by se nemělo zasahováno do přístroje. Společnost by v tomto případě měla prokázat, že k posouzení vady je nutné uvést notebook do továrního nastavení a teprve následně provést diagnostický test. Je totiž možné, že uvedením přístroje do továrního nastavení se vada skutečně odstraní (respektive na krátkou dobu se odstraní její projevy) a spotřebitelka bude v důkazní nouzi, pokud by s výsledkem reklamace nesouhlasila a tento svůj nesouhlas chtěla doložit například znaleckým posudkem.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2016 12:31, před 9 lety

Vážená paní Sobolíková,

podstatou zákona o ochraně spotřebitele a částí občanského zákoníku, která se věnuje odpovědnosti za vady prodané věci je, aby spotřebitel jako slabší strana vztahu nebyl prodávajícím poškozován. Proto platí určitá pravidla a zákony, podle kterých se prodávající musí řídit.

My jako prodejce jsme povinni převzít výrobek do reklamace a odstranit vadu, která se Vám na výrobku projevuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od podání reklamace.

Zároveň s výrobkem dostáváte také doporučení výrobce, jak by jste se o svůj výrobek měla starat. Navíc tyto informace dostáváte na každé servisní zprávě, která Vám byla předána po ukončení reklamace.

Vyjádření autorizovaného servisu pak ve všech třech případech znělo tak, že byl poškozen software výrobku, nebyla nalezena žádná vada výrobního charakteru. To znamená, že se jednalo o chybu uživatele, nikoliv o vadu výrobku, která by byla způsobena nějakým vadným HW (hardware) dílem. Proto jsem Vám již v mé první odpovědi na Váš podnět, napsala kontakty na linku Acer, kde jsou vyškolení odborníci, kteří Vám s případnou softwarovou vadou ochotně pomohou, okamžitě, bez nutnosti uplatňovat na výrobek reklamaci.

Vzhledem k tomu, že jako prodávající musíme využít autorizované servisy výrobce k posouzení vady, odešleme výrobek do servisu a očekáváme navrácení zpět v bezvadném stavu. Servis ve Vašem případě provedl reset výrobku do továrního nastavení, při poslední reklamaci technici servisu pouze nechali doběhnout uživatelem přerušené aktualizace systému.

To vše ne proto, že by chtěl servis zamezit tomu, aby jste mohla požádat soudního znalce o diagnostiku tzv znalecký posudek, ale proto, aby jste nečekala na výrobek dlouho a měla ho plně funkční (podstata odstranění problému bez zbytečného odkladu). Požádáme nejen tento servis, na základě Vámi uvedeného podnětu, aby již do výrobků s uživatelskou chybou nezasahoval a napsal pouze své vyjádření.

Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem považujeme tento podnět za vyřízený. Velice nás mrzí, že Vám nemůžeme sdělit pro Vás příznivější odpověď.

S úctou

Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.3.2016 19:13, před 9 lety


Martina Sobolíková

Stále nevim proc by to mela byt moje vina. Ten notebook když jsem ho kupovala tak nemel ani nainstalovanej Windows. To je tak jediny co jsem s tim dělala a nezlobte se na me ale první reklamace za par mesicz po koupi je docela podezrele nemyslite ?! A když se ty chyby stanou po 4 nebo po 6 nebo po 7 tak co bude ? To mam cekat do duchodu nez to budou porad dokola opravovat. A vůbec nic takového v zakoniku nepisou to je zajimavy jen vy porad něco mate a podle me na vraceni penez nárok mam protože to jsou stále tri stejne chyby

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2016 09:42, před 9 lety

Pokud je vadný software, který však nebyl součástí výrobku v době prodeje, není za tuto vadu odpovědný prodávající. Prodávající je odpovědný za vady, které se vyskytnou pouze na věci, která byla předmětem kupní smlouvy.

Bude-li opětovná reklamace znovu zamítnuta, má spotřebitelka možnost obrátit se na soudního znalce, který se bude zabývat povahou věci. Shledá-li soudní znalec ve svém posudku, že se jedná o vadu, za kterou je odpovědný prodávající, může spotřebitelka žádat nápravu nebo může rovnou odstoupit od kupní smlouvy, neboť její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Bude-li reklamace uznána nakonec jako oprávněná, může spotřebitelka žádat i náhradu účelně vynaložených nákladů, které jí vznikly v souvislosti s reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.3.2016 14:12, před 9 lety

Vážená paní Sobolíková,

v případě, že budete mít problémy s Vašim výrobkem stejného charakteru, obraťte se prosím na podporu Acer, tam Vám jistě na dálku pomohou problém se softwarem odstranit, bez nutnosti nosit výrobek na prodejnu.

Pokud by však problémy přetrvávaly, pak se prosím obraťte na jakoukoliv naši pobočku s uplatněním reklamace.

Kontakty na linku Acer: Tel: 531 027 777, e-mail: service_brno@acer-euro.com

S úctou

Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.3.2016 11:19, před 9 lety


Martina Sobolíková

Hodnocení: