Počet nahlášených stížností: | 121 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od připsání úhrady 10/02/2016 stále čekám na dodání zboží, přestože se firma Slevolandie zavázala k termínu dodání do 15 pracovních dní. Dvakrát jsem urgoval a od té doby je telefoní linka nedostupná. Kod voucheru ze dne 10/02/2016 je 14843.
Jedná se o antialergenní thermo deku s polštářem.
Dodání zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající spotřebiteli nedodal, měl by spotřebitel prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
"Rád bych vás informoval, že mnou uvedené zboží, dnes 29/03/2016/ dorazilo a je v pořádku. Důvody jsou mě neznámé, zásilka žádné vyjádření neobsahovala. Velice děkuji za pomoc."
Na základě této informace stížnost uzavíráme, neboť ve sporu bylo dosaženo požadovaného řešení.