Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám smlouvu platnou do 28.2. s tím, že se automaticky prodlužuje každý rok o jeden rok. Tento rok v lednu jsem podal výpověď a chtěl přejít k novému dodavateli elektřiny.
Bohužel výpověď byla ze strany EONu zamítnuta s tím, že jsem použil špatné datum. Protože je tento rok přestupný, měl jsem použít 29.2. i když ve smlouvě není nikde uvedeno, že se uzavírá nebo končí začátkem kalendářního měsíce. Toto jsem nenašel ani ve všeobecných podmínkách. Protože jsem věděl, že je přestupný rok, řešil jsem tuto skutečnost s novým dodavatelem, který neměl problém začít dodávku 29.2., tedy poslední den v měsíci. Narozdíl od EONu, který má problém tuto smlouvu před koncem měsíce ukončit.
Já jsem tedy jednal v dobré víře a použil jsem datum uvedené ve smlouvě a EON mě nyní tvrdí, že jsem použil datum špatné a jejich postup je prý správný a automaticky mi prodloužili smlouvu o další rok. Jak to tedy prosím je s platností smlouvy na dobu určitou?
Elektřina TREND s ceníkem březen
Uznání výpovědi smlouvy a možnost přejít k jinému dodavateli bez sankce.
|
Tweet |
Podle Obchodní podmínky dodávky elektřiny společnosti E.ON Energie, a.s. účinných od 1. ledna 2013 se smlouvy na dobu určitou automaticky neprodlužují a k zániku smlouvy dochází uplynutím doby, na kterou byla smlouva sjednána. V daném případě tedy bude záležet, jaké podmínky byly sjednány ve smlouvě.
Spotřebitel by se měl nejprve obrátit na společnost se stížností. Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost E.ON Energie, a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Stížnosti svých zákazníků řeší společnost pouze prostřednictvím útvaru Management Stížností (vedoucí pan Zbyněk Holoubek, zbynek.holoubek@eon.cz). Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.