Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Máme od prodejce matraci v rozměru 180x200. Zboží jsem objednala přes internet a bylo nám dodáno 7.1.2015. Matrace se postupně vyboulila a na potahu se tvoří žmolky. Prodejci jsem zaslala fotky a vše je na nich vidět. Požadovala jsem uznání reklamace. Prodejce nás ale informoval, že matraci musíme zaslat zpět na jejich adresu. Nemám jak matraci zaslat a zároveň nebudu mít na čem spát. Chci vyřešení reklamace a zboží podle mě nemusím posílat, ale z firmy se mnou nekomunikují a nechtějí věc řešit a požadují zaslání matrace pro reklamaci.
Matrace Aclasicc 180x200 vysoká 20cm
Výměna matrace
|
Tweet |
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli jeho provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Pokud byla v kupní smlouvě uvedena pro vyřizování reklamací třetí osoba (například servis), může spotřebitelka uplatnit reklamací také u této osoby. Prodávající však nemá ze zákona povinnost vadný výrobek převzít v místě, které spotřebitelka určí.
Pokud však bude reklamace uznána jako oprávněná, může se spotřebitelka domáhat náhrady účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací v souladu s § 1924 občanského zákoníku (v tomto případě náhrady nákladů, které spotřebitelce mohou vzniknout při zasílání zboží k prodávajícímu; pokud je zboží k reklamaci zasíláno prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, doporučujeme spotřebitelce, aby věc před odesláním řádně zdokumentovala; tato dokumentace může posloužit jako důkaz v případném soudním sporu).
Pokud se prokáže, že věc byla vadná, jedná se také o porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího. V úvahu by pak i přicházela možnost žádat po prodávajícím náhradu škody za dobu, po kterou spotřebitelka nemohla věc používat (například náklady na zapůjčení náhradní matrace).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.