Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V e-shopu zmíněné firmy jsem si koupil hodinky. Po jejich doručení jsem si koupi rozmyslil a chtěl jsem je vrátit. Otázal jsem se prodejce, jak dlouhou dobu mám na vrácení hodinek a on mi e-mailovou zprávou sdělil, že jeden rok (možno doložit). Firma mi odmítla zboží vzít zpět s tím, že jej vracím déle než do 14 dnů dle OZ. Když jsem jim zaslal jejich e-mail (s možností vrácení hodinek do 1.roku), tak mi začali tvrdit, že jsem hodinky poškodil.Protože,jsem si hodinky vyfotil ihned po doručení ,začal jsem fotografie zkoumat, ale žádné poškození jsem nenalezl. Otázal jsem se společnosti, kde jsou hodinky poškozeny a oni mi poslali zvětšeninu fotografie s orámovaným poškozením. Prohlédl jsem si tedy i své fotografie a po jejich zvětšení jsem zjistil, že mi takto poškozené hodinky již byli společností zaslány. Bohužel jsem si tohoto poškození při převzetí nevšiml, protože je opravdu malé. Prodejci jsem tuto skutečnost sdělil a on mi nyní tvrdí, že jsme měli okmažitě zavolat, že jsou hodinky poškozené, protože jsou šperkem a jejich důkladná prohlídka je nutností vyplývající z občanského zákoníku a že mi peníze v žádném případě nevrátí. Prosím Vás tedy o zhodnocení situace a stanovisko, zda jsem v právu či nikoliv.
hodinky PIERRE LANNIER 296C039, objednávka č.290782 ze dne 28.12.2015
vrácení platby 6930kč,
|
Tweet |
V případě smluv uzavíraných distančním způsobem (například nákum v internetovém obchodě) má spotřebitel právo své rozhodnutí změnit a od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Nebyl-li však spotřebitel řádně poučen o tomto právu, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů (viz § 1829 odst. 2). Jestliže tedy spotřebitel obdržel od prodávajícího nesprávnou informaci, jde toto k tíži prodávajícího.
Je pravdou, že spotřebitel má povinnost zboží po jeho doručení prohlédnout, neboť později namítaná vada plnění by nemusela být ze strany prodávajícího uznána (jedná-li se o mechanické poškození). Po spotřebiteli však nelze požadovat, aby prováděl více než běžnou prohlídku zboží. Pokud vada nebyla patrná pouhým okem a pokud nadto spotřebitel může doložit, že vada byla na zboží přítomna ihned po převzetí, není to důvod, aby prodávající odmítl vrácené zboží.
Spotřebiteli proto doporučujeme upozornit prodávajícího na výše uvedené a od smlouvy odstoupit. Odstoupení je vhodné zaslat v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.